Online kursus via zoom
E-mail-markedsføring
med mailchimp
(BEGYNDER)
Lær at bruge en af verdens mest succesfulde e-mail platforme til effektiv markedsføring
E-mailmarkedsføring er den mest (cost)effektfulde måde at markedsføre sig på og drive processen frem mod et salg. Mailchimp rummer et væld af muligheder for at professionalisere din indsats og du kan endda komme i gang helt gratis.
Dette online kursus er for dig, der gerne vil i gang med e-mailmarkedsføring. Kurset er for begyndere og der forudsættes derfor ikke noget kendskab til Mailchimp. Men har du allerede en profil og har du snuset lidt til det, er det også helt fint.
På tre timers komprimeret live-undervisning (via Zoom) kommer vi omkring alle de centrale funktioner i Mailchimp, du skal mestre for at udsende professionelle nyhedsbreve. Undervejs i kurset får du også indsigt i best practice inden for e-mailmarkedsføring.
Kurset samler alt det vigtigste, du har brug for at vide, for at få succes med Mailchimp og jeg lærer dig samtidig at navigere uden om alle de kedelige begynderfejl.
Effektiv marketing på budget
De sidste 10 år har jeg arbejdet med digital marketing og e-mailmarkedsføring for både store virksomheder og små start-ups, hvor budgetterne ofte er små.
Når det handler om at få mest ud af sin penge, er e-mailen en uundgåelig kanal. Det er der minimum fire gode grunde til:
E-mailen er den kanal med den højeste ROI
Kanalen er din. Og den er gratis at bruge.
Du får en direkte kanal til din målgruppe
Du kan kommunikere personligt med målgruppen
Kursusbeskrivelse
Kurset består af fem lektioner og er en blanding af undervisning og hands-on-demonstration af, hvordan Mailchimp fungerer. Kurset afholdes LIVE via platformen Zoom og der er afsat god tid til, at du kan stille spørgsmål undervejs.
Når du har tilmeldt dig kurset, vil du modtage et deltagerlink, som du skal bruge på kursusdagen.
01
Få styr på målgrupperne fra start
Din email-liste (målgruppe) er omdrejningspunkt for al kampagne-aktivitet i Mailchimp. Du lærer, hvordan du organiserer og bygger dine e-maillister op bl.a. ved hjælp af “tags”, så du kan arbejde segmenteret med dine e-mails og kampagner.
Vi kigger også på, hvordan platformen er bygget op og hvordan du navigerer du rundt i den. Har du allerede oprettet en profil, er det fint. Ellers kommer vi også omkring oprettelsen, så du kan blive klar til at lave dit første nyhedsbrev.
02
Sådan udsender du et nyhedsbrev - fra A-Z
Trin for trin bliver du guidet gennem opsætningen af et nyhedsbrev, til du er klar til at trykke “send”. Vi kigger både på de formelle krav til mailen og på de mange muligheder for at skabe et lækkert design.
- Emnefelter, afsenderforhold mv. (det der afgør, om din e-mail bliver åbnet)
- Layout-muligheder, herunder brug af skabeloner
- Krav til e-mailens footer (bl.a. “unsubscribe”)
- Test før udsendelse (så du ved at alt virker og ser korrekt ud)
- Planlagt udsendelse (så du ikke behøver stå tidligt op for at sende din e-mail)
03
Mål effekten af dit nyhedsbrev - optimer indsatsen
For at kunne lave velfungerende e-mails og kampagner, er det vigtigt at kunne måle effekten af din indsats. Du lærer, hvor du kan se de mest relevante resultater af din markedsføring, og hvordan du kan bruge dem til at optimere fremtidige kampagner.
Vi kigger også på, hvordan du kan split-teste dine nyhedsbreve og se, hvilke der performer bedst.
04
Sådan skaffer du nye læsere til dit nyhedsbrev
Hvis du ikke har en liste over læsere i forvejen, skal du i gang med at bygge én og gøre dig klar til løbende at indsamle nye læsere.
Vi gennemgår bl.a. disse værktøjer:
- Tilmeldingsformularen
- Popup/slide in
- Landingpages
05
Farlige fælder, du skal kende til
Spamfiltre er din fjende nr 1.
Alt dit hårde arbejde kan nemt ende i modtagerens spam-filter. Det vil vi gerne undgå. Derfor får du en række nyttige tips og tricks til, hvordan du bedst sikrer, at dine e-mails når frem til modtageren.
Sørg for at få tilladelse af dine læsere – helt fra start
Du får konkrete anvisninger til, hvordan du overholder GDPR-retningslinjerne og markedsføringsloven og hvordan du implementerer det i Mailchimp.
Pris for kurset 995 kr. (ex. moms)
Tilmelding kan ske nedenfor. Vælg blot den dato, der passer dig bedst.
3 timers online undervisning (live):
Lær at udsende nyhedsbreve med Mailchimp
Lær hvordan du løbende optimerer dine mails
Lær hvordan du skaffer nye læsere
Kursuskalender og tilmelding
13. April, 2021
kl. 09.30-12.30
Pris: 995 kr. (ex. moms)
BEGYNDER: E-mail markedsføring med Mailchimp
Online kursus
11. Maj, 2021
kl. 09.30-12.30
Pris 995 kr. (ex. moms)
BEGYNDER: E-mail markedsføring med Mailchimp
Online kursus
Kontaktinfo
Vestergade 29
1456 København K
+45 52400452
camilla@lind-foelsgaard.dk